Organiser en konkurrence om den bedste juletrøje på kontoret

Festlighederne nærmer sig med hastige skridt, og du leder efter en original idé til at lyse op i dit arbejdsmiljø? Hvorfor ikke
arrangere en
julesweater-konkurrence på kontoret
? Denne angelsaksiske tradition, også kendt som “Ugly Christmas Sweater”, går ud på at iklæde sig de mest kitschede og skæve trøjer på
en
særlig
dag
. Her kan du se, hvordan du arrangerer denne type begivenhed i din virksomhed.

Indhold


Toggle


  • 5. Organiser konkurrencedagen


  • 6. Del resultater og fotos

  • 1. Overbevis ledelsen og kollegerne

    For at
    denne dag skal blive en succes, er det vigtigt at
    overbevise
    ledelsen

    og alle dine kolleger om at deltage i denne sjove konkurrence. Du kan især præsentere dem for fordelene ved denne begivenhed
    :

    • Styrke sammenholdet og den gode forståelse i teamet.
    • Opmuntre til kreativitet og personligt udtryk.
    • Bringe et strejf af lune og lethed i den festlige sæson.
    • Giv
      medarbejderne mulighed for at vise, at de også kan have det sjovt og dele gode stunder sammen.

    Nedsæt et
    organiseringsudvalg

    For at
    forberede denne dag så godt som muligt kan du nedsætte et
    organiseringsteam
    , der består af
    frivillige fra forskellige afdelinger. Dette udvalg vil være ansvarligt for at definere konkurrencens vilkår og betingelser, kommunikere med medarbejderne og sikre, at begivenheden forløber gnidningsløst.

    LÆS OGSÅ: Lav en fantastisk juletrøje til din
    hund

    2. Vælg en dato for konkurrencen

    Det er
    vigtigt at
    finde en
    dato
    , der passer alle.
    der passer alle, når du skal arrangere din julesweater-konkurrence. Vælg en dag i løbet af ugen, hvor de fleste medarbejdere vil være til stede og tilgængelige. Husk at tage hensyn til eventuelle professionelle eller personlige begrænsninger, som alle måtte have.

    Tænk på
    ferieperioden ved årets udgang

    Ferieperioden ved årets udgang er ofte ensbetydende med fri for mange medarbejdere. Så sørg for at vælge
    en dato
    tilstrækkeligt

    før
    juleferien
    til at
    give så mange som muligt mulighed for at deltage i denne konkurrence.

    3. Fastlæg reglerne for konkurrencen

    For at
    gøre konkurrencen så sjov og interessant som muligt, er det vigtigt at opstille
    klare og
    præcise
    regler

    .
    Her er nogle ideer
    :

    • Definer bedømmelseskriterierne: originalitet, kreativitet, overholdelse af temaet osv.
    • Angiv,
      om du kan deltage alene eller som en del af et hold.
    • Angiv, om trøjen skal købes eller laves selv.
    • Angiv en
      deadline for at lave trøjen (f.eks. en uge eller en måned før konkurrencen).

    Opstil
    kategorier og præmier

    For at
    krydre konkurrencen og belønne alles indsats kan du overveje at oprette
    forskellige
    kategorier
    (for eksempel: den
    mest kitschede trøje, den mest kreative, den mest traditionelle og så videre) og tilbyde attraktive
    præmier
    .
    ) og tilbyd
    attraktive
    præmier

    til vinderne.

    4. Promover begivenheden internt

    Når datoen er valgt og reglerne fastlagt, er det tid til at
    kommunikere med
    medarbejderne
    for at fortælle
    dem om konkurrencen. Brug forskellige midler til at nå ud til så mange som muligt
    :

    • Sæt
      plakater op i fællesområder (cafeteria, mødelokaler osv.).
    • Send en informativ e-mail til alle medarbejdere.
    • Tal om det på teammøder eller i kaffepauser.
    • Opret en
      begivenhed på virksomhedens interne sociale netværk, hvis I har et.


    LÆS OGSÅ: Hvor kan du finde miljøvenlige juletrøjer?

    Påmind jævnligt deltagerne

    Husk
    jævnligt at minde om
    datoen for konkurrencen, reglerne og præmierne for at motivere dine kolleger til at deltage.
    Du kan også give dem et par ideer eller tips til at lave deres julesweater.

    5. Organiser konkurrencedagen

    På den
    store dag skal du sørge for, at alt er klar til at byde deltagerne og deres juletrøjer velkommen.
    Planlæg et
    rum til at
    vise
    alles
    kreationer samt et
    fotohjørne til at forevige dagen.
    til at forevige dagen.

    Vært for
    konkurrencen

    For at
    gøre begivenheden endnu mere hyggelig kan du overveje at tilbyde
    underholdning omkring juletemaet
    : quiz, blindtest, smagning af kulinariske specialiteter osv. Tænk på at organisere
    præmieoverrækkelsen
    til konkurrencevinderne sidst på dagen.

    6. Del resultater og fotos

    Efter konkurrencen skal du
    takke alle deltagerne
    for deres engagement og gode humør. Du kan dele resultater, fotos og anekdoter fra dagen på virksomhedens interne sociale netværk eller på et teammøde.

    Bevar et varigt minde

    Denne
    begivenhed vil uden tvivl efterlade et varigt indtryk og styrke båndene mellem medarbejderne. Hvorfor ikke benytte lejligheden til at lave et
    fotoalbum med de
    bedste billeder fra dagen? På den måde kan I se tilbage på dette unikke øjeblik, som I tilbragte sammen på kontoret.

    Ved at
    følge disse få trin bliver din julekonkurrence på kontoret en succes! Så vent ikke længere, tag jeres
    julesweatre på, og kast jer ud i
    eventyret.

    Lignende artikler
    :


    Hvorfor er grimme juletrøjer så populære?

    Lav en
    fantastisk juletrøje til din hund


    Hvordan laver man en grim juletrøje?

    Hvornår skal man have en grim juletrøje på?

    Leave a Reply

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *